11 квітня 2017 р. у конференц-залі нашої академії відбулася чергова віртуальна подорож у педагогічне минуле із серії "Уроки видатних особистостей" за участі студентів академії і коледжу, працівників бібліотеки та навчально-методичного відділу. На цей раз подорож була присвячена 425-річчю з дня народження фундатора педагогіки Яна Амоса Коменського (1592-1670),  235-й річниці з дня народження німецького педагога Фрідріха Фребеля (1782-1852), засновника першого дитячого садочка та 90-річчю українського педагога-новатора Віктора Федоровича Шаталова (1927).

У програмі роботи віртуальної подорожі були продемонстровані відеофільми "Учитель народів" та "Татусь дитячих садочків" про життєвий шлях зазначених педагогів, автором яких є провідний бібліотекар академії Н.П. Чернишенко. Про педагогічну творчість видатних особистостей доповідали студентки факультету початкової освіти Маргарита Денисова та Анна Дашкова та студентки факультету дошкільної та корекційної освіти Алла Алєксандрова та Ріта Здорик. Такі віртуальні подорожі повертають студентів у далеке педагогічне минуле, дають змогу зрозуміти розвиток педагогічної думки  в різні історичні періоди. 

Фрідріх Вільгельм Август Фребель

Попри те, що зараз в освітніх дошкільних установах працюють в основному жінки, сама ідея "дитячого садка" належить чоловікові, як і перше її втілення. Ким же був засновник першого закладу для найменших, і які теорії він просував?

 

 

21 квітня 2017 року виповнюється 235 років від дня народження Фрідріха Фребеля. Він розробив цілісну теорію та методику дошкільного виховання, яка грунтувалася на його власному педагогічному досвіді, була безпосередньо ним апробована і пройшла через його розум та серце. Теоретичні засади педагогіки Ф. Фребеля будуються на визнанні провідної ролі виховання, його освітніх можливостей у розвитку дітей. В основу розробленої педагогічної системи Ф. Фребель поклав своє вчення про природні інстинкти на розвиток яких має бути спрямоване виховання дитини. Це, зокрема, інстинкти пізнання, діяльності, творчості, а також релігійний інстинкт. Вітчизняні діячі дошкільного виховання вивчали систему Ф. Фребеля, користувалися нею у педагогічному процесі в дошкільних закладах, у підготовці фахівців – „дошкільників" на курсах та у школах. Аналізуючи цю систему вони розкривали позитивне і негативне в ній, ставили обов'язкову вимогу – використовувати фребелівську теорію відповідно до умов своєї країни, особливостей національного виховання та самобутніх рис народу.

Про педагогічні погляди Фрідріха Фребеля докладніше доповіли студентки факультету дошкільної та корекційної освіти Алла Алєксандрова та Ріта Здорик.